det går ett tag mellan gångerna

...ja vart tar tiden vägen? I januari när jag tog min examen var jag beredd på att vara arbetslös och gå och skrota om dagarna...Men ibland vill livet annat, jag hoppade in och vikarierade två dagar på en skola....och två dagar blev en hel termin! Det var mycket som lättade då! Framförallt det ekonomiska. Jag hade ingen a-kassa att ta ut eller liknande, och leva på sambon är inte riktigt min grej! Jag vill ha mina egna pengar...sådeså! I sommar kommer jag att jobba natt på ett äldreboende...så fram till augusti vet jag vad jag gör....Men hösten, ja då har jag ingen aning! Jag avskyr ovisshet!

Träningen flyter på bra med Milla, i onsdags hade vi genrep för lydnadsprovet! Det enda (och största!) problemet är att framförgåendet inte funkar, polletten har inte trillat ner och hon förstår inte vad hon ska göra. Så det är stenhård fokus på det nu. De andra momenten är bara att nöta, nöta, nöta...Men eftersom jag har en leonberger så nöter jag inte länge per gång...jag kör lite fot.....sen kör vi ett hopp. Milla är ju en sådan där hund som gärna vill ha lite action! På inkallningen kör hon i 120....Men fot som går långsamt är väl inget kul....hela hunden slokar! Men som sagt...nöta, nöta, nöta...och i korta intervaller. Det blir inga träningar på 2-3 timmar. Då hade hon nog huggt mig tillslut ;-)
Här kommer lite nytagna kort på tjejjan av en i gruppens dotter! Hon kommer att bli en mästerfotograf!




Kommentarer
Postat av: Jenny/Lejonlyckans

Hej!

Så fina kort på Milla, vackra tösen. Oroa dig inte för hösten, du kommer att få jobb igen, du är otroligt duktig på det du gör, och såna lärare behövs.

Kram

2010-05-28 @ 12:49:43
Postat av: Maria

hej.. vilka fina kort.. är så impad av eran träning.. hoppas verligen att de går bra på provet..

Kul att läsa om er i tidningen =0)

Lycka till

kram

2010-07-29 @ 19:42:15
URL: http://www.msundqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0