gränsen mellan liv och död

Igår räddade jag och Magnus livet på en hund...njaa det är väl att ta i...När vi skulle köra hem från Sandsbro (den mörka vägen genom skogen) igår kväll stod det helt plötslig en liten tax på vägen och viftade på svansen. Tack och lov hann Magnus bromsa...det började bli halt ute så ABS:en satte in. Jaha vad gör vi nu? Magnus vevade ner fönsterrutan och pratade lite med hunden...näe den verkade inte arg eller skadad. Vi hade ett gammalt koppel i bilen så jag gick ut och kopplade hunden och gick till närmsta hus...och jepp, det var deras gamla taxdam...12 år gammal och snart blind...Men glad var hon...=) och den gamla damen i huset undrade om vi ville ha ett äpple var som tack...haha =) Helgen var hektisk...eftersom jag fyllde år förra veckan så bjöd jag mina släktingar och Magnus släktingar på middag och sådant i lördags...Jag var helt slut sen...nästa år blir det bara en födelsedagsfika!! Nehepp nu ska hjältinne-Joanna ;-) cykla till jobbet... Ha det så gott...

Kommentarer
Postat av: Ferhat

Hej på dig!



Vad ska du bli i framtiden?

Kommentera i min blogg



Ha en bra dag! :)

2008-11-17 @ 15:27:18
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja visst förstör det där nedrans värmevärket. Men det är lite svårt att ta bort :) Fan jag måste skaffa PhotoShop så att man kan göra lite saker med sina bilder. Jo jag ska nog på fotomötet, fan man måste ju fixa någon nice macro bild tills dess bara. Jag ska banne mig ställa upp i min första månadstävling nu sähär innan jul :) Ha det bra!

2008-11-26 @ 00:29:57
URL: http://www.nordenemma.blogspot.com
Postat av: Gull-Marie

Long time no seen. Fin blogg du skaffat dig, måste länka om i mina länkar.

Fast jag tycker du kan lära dig att koda, det är inte så svårt.

Ni får ha en trevlig första advent allihop. Hoppas ni har bättre väder än vi här vid västkusten.

2008-11-28 @ 11:58:01
URL: http://www.lejonflickorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0