alla hjärtans dag....

....något firande har det inte blivit här hemma...anledningen till det var tidig uppstigning för att fara till brukshundsklubben för bevakningsträning....Idag var det ljudmarkeringar vi tränade på och Milla var alert och riktigt på G. Förra gången vi var på kursen var hon inte alls intresserad av det, men då hade hon varit sjuk under veckan så hon var inte så pigg över huvudtaget....

Vi gjorde 3 gånger 2 ljudmarkeringar och hon markerade allihopa, eller njaaa....5 av 6...för det sjätte tog hon på vind....! Vi gjorde även en fast bevakning med fem hundar i rad ( vi bytte hundar så jag hade hand om en aussie). Milla var den som gick in mest för uppgiften... hon brydde sig inte om mig speciellt mycket, därav intresset för ljuden ute i skogen. så det är defintivt en stolt matte hon har idag! Och trött.....för det är j*vlar vad jag är trött i kroppen. Plumsa runt i orörd snö i skogen...som på en del ställen var högt upp på benen....så jaaa....jag kommer ha träningsvärk...för jag känner av det redan nu såhär på kvällningen.....

Ha att!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jätte duktiga är ni och det var kul den söndagen, dock för mycket snö ;)



Kan ni komma på söndag ? Skicka gärna ett sms till mig !

Kram Carro & Inca

2010-02-19 @ 23:43:46
URL: http://www.armidale.se
Postat av: Peppes matte och Husse,

Grattis Milla. Vad jag förstår är du Lejonlyckans stolthet.

2010-03-28 @ 20:55:49
URL: http://leomas.se
Postat av: Lena H.

Hej igen.

Hade varit en ära att träffa dig och Milla. Jenny har berättat så mycket gott om er och hur duktig Milla är. Har själv jobbat lite med Peppe och det är så kul när det går bra. Men som sagt vi hejar på Milla. Önskar er en riktig glad Påsk.

2010-03-30 @ 21:23:32
URL: http://leomas.se
Postat av: Anonym

Hej igen.

Hade varit en ära att träffa dig och Milla. Jenny har berättat så mycket gott om er och hur duktig Milla är. Har själv jobbat lite med Peppe och det är så kul när det går bra. Men som sagt vi hejar på Milla. Önskar er en riktig glad Påsk.

2010-03-30 @ 21:24:13
Postat av: Jenny/Lejonlyckans

Tur ni känner mig och data =)=) Jag har varit här inne flera gånger och tänkt att jag skulle skriva, men inte fattat var =)=). Behövde Leomas för att koppla=)=). Har sagt det flera gånger innan, men säger det såå gärna igen, ni är superduktiga, radarparet Joanna och Milla. Massor med kramar till er!

2010-03-30 @ 22:22:10
Postat av: Maria

hej vad roligt det var att läsa lite om er. Hoppas allt går bra med eran träning wow.. Det är imponerande =0)...Hoppas vi hörs fler gånger. Ska titta in här lite då och då och se hur det går för er.

Hoppas ni har en trevlig helg.

mvh Maria och hundarna

2010-04-10 @ 16:39:50
URL: http://www.msundqvist.se
Postat av: Donja

Vilken söt blogg du har :)

2010-04-10 @ 17:47:24
URL: http://sweerch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0