ny blogg...igen...

eftersom det inte gick att kommentera på min förra blogg har jag valt att starta en ny...alltid kul att få någon kommentar på det man skrivit. Blogtown har jag försökt med men gillade den inte alls...

Grekland var underbart...men underbart är kort och en vecka är på gränsen för lite tid...Så nästa år blir det nog två veckor, om det löser sig med hundvakt, pengar osv osv....I såfall har vi tänkt att vara en vecka på en ö och en vecka på en annan...

I dag flög en pibulltik på Milla. Jag har tyckt att pitbullar är okey hundar. Jag har snarare haft föreställningen att det är ägaren det är fel på men nu får jag nog ta och ändra mig, denna pitbull ägs av en barnfamilj som inte har uppfostrat den på något konstigt eller uppmuntrat kamp eller liknande. Så nu drar jag alla pitbullar över en kam...tyvärr... Milla klarade sig utan några fysiska men (psykiska vet man ju inte än =/ ). Tack och lov är Milla så snäll så hon försökte fly istället för att bita tillbaka. Det gjorde det hela enklare att få bort pitbulltiken....>/

Senare kom grannens hundar ut....eller ja den ena kom hem och den andra kom ut (två hanar med mycket testosteron). De rök ihop så då fick jag brotta ner rottweiler-labbehanen. Inga problem inte första gången jag får göra det. Förra gången morrade han när jag skulle ta ett ben. Och det TOLERAR Joanna inte alls...Men jisses vad han fjäskar sen (tack och lov annars hade det bara varit köttfärs av mig...) Jag brottade ju ner honom idag pga att han hoppade på den yngre hanen. Sen lät han den yngre vara. Ägarna gick in och jag var kvar ute med deras hundar och mina hundar. Efter ett tag sticker en av ägarna ut sitt huvud och frågar om de sköter sig. jag blev rejält irriterad. Det är väl för f-n inte min sak att passa deras hundar. Hur skulle jag, ensam ute, få isär två vuxna hanhundar

Så dagen idag har varit rätt så händelserik. Inga fler pitbullmöten iaf...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hallå... Måste bara säga; Vilka trevliga grannhundar vi har... tacka vet jag Bob... och Millan så klart.

2008-09-24 @ 22:05:20
Postat av: Marie & Pär

Hejsan! Usch, vad hemskt, det är väl inte ditt göra och ta hand om deras hundar. Hoppas vi syns snart igen! Kram

2008-09-24 @ 23:46:30
URL: http://www.kennelvarforinte.se
Postat av: Therese, Atlas & Charlie

Nu fungerar det finfint att kommentera ;-) Usch vad läskigt med hundar som flyger på ens egen/egna utan anledning =/ Själv har jag bara råkat ut för hundar som sprungit fram men de har inte gjort något som tur är, ena gången var det en Schäfer och andra gången var det en Shih tzu. Det finns dock 2 Schäfrar här som jag inte vill stöta på när de är lösa, de sitter i hundgård på dagarna och när man går förbi tomten blir de vansinniga och skäller som besatta och samma sak när man är ute och går och möter dom på promenaden, ägarna vänder sig om och går åt ett annat håll medans hunden (de tar bara en i taget) drar som en besatt och skäller som en tok. Tur att Atlas inte bryr sig nämnvärt, tittar bara lite men följer ändå snällt med =) Vilket sätt av grannarna! Det är väl ändå deras hundar och det är väl dom som ska passa så att de inte ryker ihop och även kunna dela på dom om det händer, vad hade de gjort om inte du hade funnits? ;-) Ha det gott! Kramar Therese, Atlas & Charlie

2008-09-25 @ 10:53:35
URL: http://leorag.just.nu
Postat av: Rebecka

Härliga grannar!?!

Usch för pitbull-attacker! Tur att det inte var Zelda som var drabbad, hon har blivit så feg mot andra hundar.. Förutom de hon har hälsat på tidigare.. Men kommer en främmande hund mot henne så springer hon åt andra hållet, ha ha! Fast nu springer hon inte mycket alls, förtsås! B-)

2008-09-25 @ 18:05:49
URL: http://zelda.blogg.se/
Postat av: Ida

Kikar in här och lämnar en tass!!!

2008-09-26 @ 14:48:55
URL: http://hulda-alma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0