Min älskade lediga tisdag...

I dag gav jag mig på att baka lussekatter...och de blev riktigt fiiina =) Föregående år har de sett ut som...tjaaa...stockar ngefär...men i år ser de alltså ut som riktiga lussekatter...Nu är det bara pepparkakorna som ska bakas...men det är min mormor som gör pepparkaksdegen så jag får väl övertala henne att det är dags snart...Men vi brukar baka så vi har pepparkakor till lucia...Jag gjorde även snickerskakor idag...tanken är att det ska vara julgodis men fasen vet om de inte försvinner långt tidigare än jul...supergoda...! Och definitivt inget för bantare....receptet;

10 dl rice crispies
1 dl socker
2 dl sirap
1 burk jordnötssmör
1 dl kokos ( inte nödvändigt)
1 tsk vaniljsocker
ljus blockchoklad
Värm jordnötsmör, socker, sirap och kokos...det får inte koka...
Blanda i rice crispies och vaniljsocker. Bred ut på långpanna. smält blockchoklad och bred över...Färdigt


Nu har vi äntligen beställt tid för Bob HD/ED-röntgen, den 16e december ska jag och Bob dit....
Annars mår hundarna bra. Men något som oroar mig lite grann är att Milla har tappat en del muskler. Ska prata med veterinären när jag ska dit med Bobben...
  Milla från när vi var på valpträff

Nu är praktiken över och det är tillbaks till universitet igen...ska bli skoj att träffa alla trevliga klasskamrater igen. Synd att det är de sista veckorna vi går ihop sen är det nya klasskamrater som gäller...

Milla och Heffa. Heffa med bollen i munnen

Verk av högstadieelev
Eleverna hade som uppgift att göra skivomslag...väldigt påhittigt gjort...

Nu ska jag fortsätta titta på Västerås - Lakers men det är f*n vad Lakers spelar dåligt...
Ha det så gott...

Kommentarer
Postat av: Gull-Marie

God Jul önskar Elli Sanni och jag.

2008-12-23 @ 10:03:01
URL: http://www.lejonflickorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0